Κάθε σκάφος κατηγορίας πλόων Α & Β οφείλει να διαθέτει, σαν μέσο επικοινωνίας, μια εγκεκριμένου τύπου συσκευή VHF-DSC.

Παράλληλα θα πρέπει να έχει εκδώσει σχετική άδεια από την Κρατική Αρχή.

Η «Άδεια Τηλεπικοινωνιακού Σταθμού Πλοίου» χορηγείται από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Στον τηλεπικοινωνιακό σταθμό του πλοίου, δίνεται ένα Διεθνές Διακριτικό Σήμα (Δ.Δ.Σ.) αποτελούμενο από δύο γράμματα του λατινικού αλφαβήτου και τέσσερις αριθμούς και το M.M.S.I. (Maritime Mobile Service Identity) το οποίο αποτελείται από εννέα (9) αριθμούς.

Περισσότερα...


Ο Νίκος Βαρτζίκος, είναι ο πρώτος Έλληνας ιστιοπλόος που, το 1988 διέσχισε, μόνος και χωρίς στάση, τον Ατλαντικό Ωκεανό και την Μεσόγειο θάλασσα. Ξεκίνησε από το Νόρφολκ της Βιρτζίνια και έφτασε στο Βαθύ της Σάμου σε 68 ημέρες (08/05- 14/07/1988)

Ο Νίκος Βαρτζίκος, γεννήθηκε το 1932 στους Μυτιληνιούς της Σάμου.

Περισσότερα...

Τι είναι η ιστιοπλοΐα;

Είναι γνωστό ότι ο άνθρωπος από πολύ παλιά συνειδητοποίησε τη χρησιμότητα και τις δυνατότητες που του παρέχουν οι θαλάσσιοι δρόμοι. Χρησιμότητα πολύ μεγαλύτερη από αυτήν των στεριανών, στο εμπόριο, στις μεταφορές ή μετακινήσεις, σε νέες ανακαλύψεις, σε νέες κατακτήσεις.

Περισσότερα...

ΜΠΟΡΕΙ ΜΙΑ ΚΑΜΗΛΑ ΝΑ ΜΕΤΡΗΣΕΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΓΗΣ;

 

Κι΄ όμως μπορεί, ………

 αρκεί να έχει καμηλιέρη τον Ερατοσθένη τον Κυρηναίο !!!

 Ο Ερατοσθένης ο Κυρηναίος (276–194 π.Χ.) υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους έλληνες γεωγράφους και αστρονόμους της αρχαιότητας, στον οποίο οι επιστήμες αυτές χρωστούν πάρα πολλά.

Περισσότερα...

 Ναυτικές γνώσεις και επιτεύγματα στην αρχαία Ελλάδα

 

“ΑΝ Η ΔΙΟΡΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΜΒΑΔΙΖΕ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΟΦΥΪΑ ΤΟΥΣ, ΤΟΤΕ ΙΣΩΣ ΚΑΙ Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΝΑ ΑΡΧΙΖΕ ΧΙΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΛΟΜΒΟ. ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΠΕΡΙΦΕΡΟΜΑΣΤΕ ΑΠΛΩΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΗΝΗ, ΑΛΛΑ ΘΑ ΕΙΧΑΜΕ ΦΤΑΣΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΚΟΝΤΙΝΟΥΣ ΠΛΑΝΗΤΕΣ”

                                          (ΑΡΘΟΥΡ ΚΛΑΡΚ)

 

Περισσότερα...